skip to Main Content
Bevalling / Spoedeisend 24/7: 071 – 200 15 45

Er zijn vele verschillende soorten cursussen die je kunt doen ter voorbereiding. Kijk welke je het meest aanspreekt en schrijf je in!
Veel cursussen zijn nu ook online, check de site voor de mogelijkheden.
Als je aanvullend verzekerd bent, heb je kans dat de kosten (of gedeeltelijk) vergoed worden.

Beweging

  • Mom in Balance (also in English): trainingen voor zwangeren, hersteltraining na de bevalling en total body workouts.
  • Mensendieck Leiden of Oegstgeest: oefentherapie Mensendieck maakt mensen bewust van hun houding en manier van bewegen voor tijdens de zwangerschap maar ook voor na de bevalling.
  • Zwemmen: bewegen gaat makkelijker in het water en werkt bovendien ontspannend.
  • Yoga: er zijn vele soorten. Yoga leert je ontspannen en luisteren naar je lichaam.

Kennis en online

  • Bevalwijzer (also in English): Gegeven door dé expert op het gebied van bevallen: de verloskundige! Voor zwangere en partner.
  • Belly buddy (also in English): ondersteuning voor vrouwen en hun partners in de voorbereiding op het geboorteproces. Gegeven door een voormalig verloskundige.
  • Samen bevallen (also in English): biedt de mogelijkheid om jullie samen voor te bereiden op de geboorte van jullie kind.
  • Baby op komst: op en top voorbereid zijn op je bevalling om volledige controle te hebben en te houden.
  • Babycursus: bereid je voor op de bevalling en de komst van een baby met een Babycursus of Hypnobirthing cursus.
  • Relaxed bevallen: wordt gegeven vanuit de overtuiging dat zwangerschap en geboorte natuurlijke processen zijn.
  • Haptonomische zwangerschapsbegeleiding: een volledige voorbereiding op de bevalling. Het contact met je ongeboren kind staat centraal.
  • EHBO cursus baby en kinderen: verschillende cursussen over oa herkennen van kinderziektes en EHBO bij baby’s en kinderen.
  • La Leche Laegue: website vol informatie over borstvoeding.

Leuke en nuttige apps

  • Zwanger Hap: gratis app van het Voedingscentrum.
  • Bekkenbodem: praktische informatie om bekken- en bekkenbodemklachten zelf te kunnen trainen.
  • Röst Moves Mamas: Leer beter bewegen en verminder pijn met oefeningen tijdens en na de zwangerschap.
×Close search
Zoeken